Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Saksalaista laatua

Lisätty 10.11.2014

Tänään saksalainen pyöräni koki kovia. Läksimme Liikuntamyllystä kohti huippua ja Alakiventien yläpäässä sanoin Ahmedille: Hyppää kyytiin niin ajellaan alamäki pyörällä.

 

Ahmedin istuessa tarakalle meni takapyörä läjään heti kättelyssä ja matkanteko pyörällä tyssäsi siihen. Nyt pyörä on huollon tarpeessa.

 

Pettikö saksalainen laatu vai menikö takuu umpeen? Pyörällä on ikää noin 30 vuotta, joten tuskin siinä enää takuu on voimassa. Toisaalta minulla on vaatteet päällä painoa 100 ja Ahmedilla 120 kiloa, joten yksinkertaisesti syynä voi olla ylikuorma. Tai sitten syynä oli iän aiheuttama paino. Minulla on ikää 56 ja Ahmedilla 25 vuotta, joten yhteensä  se on 81 vuotta ja se on jo painava ikä se.

Olen käyttänyt saksalaista ratsuani työmatka ajoon ja siinä se on päässyt helpolla, kun työmatkani on vain kilometrin mittainen. Kunnon kyytiä pyöräni sai viimeksi kesäkuussa, kun ajoin sillä Arskan mökiltä Kallaveden pohjoispuolelta tämän vuotiselle Jukolan viestin tantereelle. Matkaa tuli 50 kilometriä ja reissussa mukana oli Arska ( opiskelukaveri ) ja Markku ( työkaveri ).

Olimme liikkeellä perjantaina ja Arska ajoi vielä takaisin samana iltana, joten hänelle tuli matkaa tuplaten meihin muihin verrattuna. Arska ehti onneksi mökilleen ennen sitä hurjaa ukkoskuuroa, joka perjantaina pieksi Jukolan kylää.

Tämä 50 kilometrin pyöräretki olikin koko vuoden ainoa edes jonkinlainen pyörällä ajotapahtuma kohdaltani. Tosin vajaat kaksi kuukautta on vielä kuluvaa vuotta jäljellä. Siitä huolimatta tämä jää arkistoon melkoisen surkeana pyöräilyvuotena.

Toista se oli Markun suhteen. Mies täytti tänä vuonna 50 ja se pisti miehen ajattelemaan. Mies hyppäsi junaan ja meni Rovaniemelle. Sieltä mies lähti pyöräilemään ja kilometrejä kertyi semmoiset 1400 kappaletta. Tämän reissun viimeisellä viidellä kympillä me sitten oltiin mukana. Me oltiin siis tukemassa viimeistä 3 prosenttia reissusta.

Palataan siihen minun ja Ahmedin tämän päiväiseen reissuun. Mentiin huipulle ja minä kiipesin 10 kertaa ja Ahmed viisi, joten tavoite 10 000 kertaa on taas hieman lähempänä. Tätä huippuprojektia on nyt kestänyt 102 päivää ja saldo on nyt 263 huipulla käyntiä. Tällä vauhdilla tavoite saavutetaan vuonna 2025, joten lähitulevaisuus on ikävystymistä vastaan turvattu.

 

Täytyy hieman nurista Helsingin kaupunkin tyylistä urakoiden valvomisen suhteen. Se on todella surkeata. Liikuntamyllyssä kaiteiden teko on kesken, vaikka meidän kuvitelmissa luulimme niiden olevan valmiina jo heinäkuussa. Eikö kaupungin urakkatarjouksissa ole valmistumispäivää ollenkaan?